בדיקת קורות חיים – 6 טיפים חשובים איך לזהות את העובדים המתאימים

הפוסט נכתב על ידי רועי טלמון

מגייס ראשי בחברת MSN. בעל וותק של 10 שנים בגיוס עובדים לעולם ההיי-טק והתוכנה.

כשמעסיק מזמין מועמד לראיון עבודה, הוא עושה זאת בדרך כלל אחרי שהוא קרא את קורות החיים שלו. אלה מבחינתו, מהווים את המסנן הראשוני בדרך להחלטה האם בכלל לפנות אליו או לא. לא משנה באיזה תחום, באיזה תפקיד, לא משנה מה הוא עושה וכיצד. המשמעות היא, שקורות החיים אמורים ללמד את המעסיק האם המועמד מתאים או לא.

באופן עקרוני, בדיקת קורות חיים יכולה לתת הרבה מאוד מידע למעסיק על המועמד, לכן הוא צריך לדעת כיצד לעשות את זה, כיצד לבצע את הבדיקה בצורה מושכלת, בצורה מסודרת, אחראית ונכונה. רק כך הוא יקבל את כל התשובות החשובות מבחינתנו.

צריך לומר, בדיקת קורות חיים לבדה לא תספיק לצורך גיוס עובדים ובטח שלא לצורך ניהול עובדים בשלב הבא. על מנת להצליח בשני הדברים הנ"ל, עליו גם לדעת מה לשאול בראיון עבודה, כלומר, יש כאן תהליך של שני שלבים, שלב אחד, הוא בדיקה של קורות החיים ששולח המועמד, השלב השני, מתייחס לראיון עבודה ולאופן בו הוא מתנהל. לאחר מכן, המעסיק יוכל להחליט האם המועמד מתאים לתפקיד או לא.

כיצד כותבים קורות חיים

לפני שאנחנו נציג טיפים כיצד בודקים קורות חיים, חשוב גם לדעת כיצד מועמדים אמורים לכתוב קורות חיים על מנת שאלה ירשימו את המעסיקים מספיק, בשביל שירצו להזמין אותם לראיון עבודה.

יש 3 דברים חשובים בכתיבת קורות חיים:

דבר ראשון, יש לכתוב בצורה מתומצתת את המידע ההכרחי. אין טעם להרחיב, שכן לצורך כך יש את הראיון.

דבר שני, צריך לדעת איך כותבים את הדברים בצורה ברורה ורהוטה על מנת שהמעסיק יבין אותם.

דבר שלישי, כל דבר שנכתב בקורות חיים חייב להיות אמין, אמיתי, מדויק. אין טעם לכתוב דברים לא נכונים, שכן הם יתגלו בשלב כזה או אחר.

כיצד בודקים קורות חיים בצורה נכונה

אנחנו נציג כעת 6 טיפים איך לזהות את העובדים המתאימים דרך קורות חיים.

טיפ ראשון – יש לבחון את הרזומה המקצועי של העובד, מה בדיוק הוא עשה קודם לכן, כאן זה הבסיס. אם הוא לא בא מהתחום ואין לו ניסיון, אז אי אפשר להתקדם הלאה.

טיפ שני – מה הוא למד, איזו הכשרה יש לו. גם אם אין לנו ניסיון מעשי, ייתכן מאוד שהלימודים בתחום יספקו לו את הכלים ההכרחיים בשביל לעבוד ולהצליח בתפקיד.

טיפ שלישי – חשוב לבדוק כמה זמן הוא עבד בכל עבודה בעבר. אם כל שבוע או כל חודש הוא מחליף עבודה, אז אפשר להבין עד כמה הוא נאמן ועד כמה הוא מחזיק בעבודות שהוא נשכר אליהן.

טיפ רביעי – רצוי לבדוק דברים מעבר, למשל, איזו שפות הוא דובר, מה התחביבים שלו, דברים שלא בהכרח קשורים לעבודה אבל יכולים ללמד משהו עליו.

טיפ חמישי – תשתמשו במידע שהוא מוסר לכם בשביל לברר עליו דברים נוספים, למשל, דרך שיחות עם מעסיקים קודמים.

טיפ שישי – דרך קורות החיים אפשר לבנות שאלות מתאימות לראיון עבודה, שאלות שיאפשרו לדעת האם הוא מתאים לתפקיד או שמא, מוטב לבחון במועמדים אחרים.