פרסום מודעת דרושים – 5 האתרים מומלצים ביותר למעסיקים

הפוסט נכתב על ידי רועי טלמון

מגייס ראשי בחברת MSN. בעל וותק של 10 שנים בגיוס עובדים לעולם ההיי-טק והתוכנה.

עד תחילת שנות האלפיים, אולי אפילו קודם, כל עסק שרצה לפרסם מודעת דרושים ידע שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא באמצעות לוחות בעיתונות הכתובה. לכל עיתון היה לוח שמתפרסם פעמיים בשבוע, בימי שלישי ושישי, כמו כן היו לוחות של עיתונות מקומית שהיו יוצאים במהלך השבוע, בדגש על סופשבוע.

פרסום מודעת דרושים

עולם האינטרנט שינה את כללי המשחק לגמרי. היום כבר מעסיק לא מפרסם מודעות בלוחות בעיתונות הכתובה, שכן כולם עברו להשתמש בלוחות באינטרנט. אנחנו יכולים למצוא מגוון לוחות שמציעים למעסיקים אפשרות לפרסם מודעות ולהציע לגולשים, בין אם הם מנויים בלוח ובין אם לאו, להיכנס, לקרוא על המשרה ולהחליט האם הם מעוניינים לשלוח קורות חיים ולקוות לקבל מענה.

צריך להדגיש, גיוס עובדים באמצעות מודעות דרושים באינטרנט, זו אחת הדרכים הכי פופולאריות, בוודאי היום כשאפשר להשתמש גם בלוחות של אתרים וכן באפשרויות נוספות, כמו קבוצות בפייסבוק או שימוש ברשתות חברתיות אחרות.

גם מבחינת המועמדים, פרסום מודעות דרושים באינטרנט הפכו את כל הנושא של חיפוש עבודה להרבה יותר קל ופשוט. החל מכך שיש להם גישה וחשיפה להרבה יותר אפשרויות, וכלה בכך שהאתרים מציעים להם הרבה יותר כלים, למשל, בדיקת קורות חיים, טבלאות שכר, מדריכים מקצועיים כיצד להתכונן לראיון עבודה ועוד.

איך מתכננים את מודעת הדרושים באופן אופטימאלי?

ארגונים רבים מקצים משאבים לפרסום מודעות דרושים, מיון התשובות, ראיונות ואיתור מועמדים מתאימים למשרות שונות. חשוב לדעת, כי פרסום מודעת דרושים מדוייקת עשויה אולי לגרום לכמות מופחתת של תגובות – אולם מבין התגובות שתקבלו, תוכלו לאתר את המועמד האחד המתאים לכם בקלות יתרה.

הגדרה נכונה של מהות התפקיד, דרישות התפקיד, ופרסום נתונים נוספים אודות התפקיד שאתם מבקשים לאייש כמו למשל שעות העבודה, אפשרות לעבוד מהבית, ציפיות נוספות לידע ניסיון או השכלה מטעם המועמד ופרטים נוספים – כל אלה עשויים לשמש כ"פילטרים" שיחסכו לאנשי משאבי האנוש שלכם הרבה זמן וכסף.

איפה נכון לפרסם מודעות דרושים

לפני שאנחנו נציג מספר אתרים בהם אפשר לפרסם מודעות דרושים, עולה שאלה, איפה נכון לפרסם, האם באתרי אינטרנט שמיועדים לכך או ברשתות חברתיות נניח.

התשובה לכך איננה חד משמעית, ולא חייבים לוותר על אופציה אחת עבור אופציה אחרת. מצד שני צריך לזכור, פרסום באתר דרושים אומנם עולה כסף הרבה פעמים, בוודאי אם רוצים לעשות אותו נכון, אך הוא נשאר לאורך תקופה ארוכה. לעומת זאת, פרסום ברשתות חברתיות יכול להיעלם בין הפוסטים השונים, ואיש לא יבחין בו.

לכן מוטב לחשוב על פרסום באתרים, לפני שמחפשים אופציות אחרות, ולהשקיע בכך זמן וכסף.

פרסום מודעות דרושים בחינם – האם זה משתלם?

אל תשכחו שהארגון משלם במשאבים כמו זמן רב וגם כסף (למשל בנתח השכר של איש משאבי האנוש עבור זמני הראיון שהוא מקצה למועמדים חדשים) עבור הטיפול במודעות דרושים ואיתור העובדים שאתם מחפשים.

במובן הזה, לפעמים משתלם לבחור דווקא פרסום מודעות דרושים באתרים המציעים שירותים לארגונים גדולים בתשלום. התשלום יהיה לעיתים נמוך באופן משמעותי מזה שתשלמו בעקיפין כאשר איש משאבי האנוש יספק את כל שירותי הטיפול במודעה.

מאידך, כדאי לדעת שיש גם פלטפורמות מצויינות לפרסום חינמי של מודעות דרושים ברשת בישראל, ואין סיבה לבחור מביניהם – אם אתם מחפשים לאייש משרה ברמת התמחות גבוהה, משרה ניהולית או משרה שלא רבים מתאימים לה – תוכלו להשתמש גם באתרי מודעות דרושים בחינם וגם בכאלה הדורשות תשלום עבור הפרסום, על מנת להרחיב את החיפוש ולצמצם את מסגרת הזמנים בין פרסום מודעת הדרושים ועד לאיוש המשרה.

פרסום מודעת דרושים

טיפים לפרסום מודעת דרושים אפקטיבית

בסופו של יום, חשוב לזכור שפרסום מודעות דרושים, בחינם או בתשלום, הוא רק השלב הראשון בדרך לאיתור העובדים המתאימים לארגון שלכם – ושעובדים איכותיים, מסורים ומקצועיים הם נכס משמעותי לארגון. על כן, הטיפ הכי טוב שאנחנו יכולים לתת לכם בנוגע לפרסום מודעות דרושים הוא להיות ערים תמיד לפרופורציות בין רמת המומחיות שהתפקיד דורש לבין המשאבים בפרסום וטיפול במודעת הדרושים שלכם.

אם התחלופה בצוות היא גבוהה או שאתם בשלבי התרחבות משמעותיים, תוכלו לבחור בחבילת פרסום של מודעות דרושים באתר או פלטפורמה לחיפוש עבודה בה עבור תשלום תקופתי תוכלו לפרסם מספר לא מוגבל של מודעות. חשוב לזכור שאחת הפלטפורמות המנצחות לפרסום מודעות דרושים בחינם היום היא פלטפורמת הרשת החברתית, כשהבולטת בתחום חיפוש העובדים היא לינקדאין.

לינקדאין היא רשת חברתית – עסקית וארגונים גדולים כמו גם מחפשי עבודה מתחזקים בה פרופילים מלאי פרטים וידע. השקעה בפרופיל הלינקדאין של הארגון עשויה להיות השקעה לטווח ארוך, גם בחיפוש עובדים בעתיד. 

אם יש לכם אנשי משאבי אנוש העוסקים בקליטת עובדים חדשים ובפרסום מודעות דרושים לאיתורם, וודאו כי הם משתמשים בפלטפורמות חינמיות לפרסום מודעות דרושים כאלה, בפלטפורמות בתשלום וגם בחשבון הלינקדאין של החברה.

אתרים מומלצים לפרסום מודעות דרושים

ג'ובנט אתר הדרושים מספר אחד בישראל לדעת רבים. מאפשר למעסיקים לפרסם מודעות בכסף וכן חינם. מדובר על אתר שמציע גם מידע רחב על שוק התעסוקה בישראל, חלוקה לקטגוריות ועוד.

דרושים לוח דרושים מגוון שמציע חלוקה על פי עבודות, על פי תפקידים, תחומים וכן על פי אזורים. נחשב לאחד האתרים הפופולאריים ביותר.

מובטל אתר שמציע לעובדים אפשרות לחפש מודעות בחינם. מה שהופך אותו לפופולארי מאוד בקרב הקהל הרחב ולכן זה משתלם לפרסם בו מודעות דרושים.

אולג'וב אתר פופולארי לחיפוש עובדים, מציע מגוון רחב של אפשרויות למעסיקים ולמועסקים, כולל מידע מקצועי אודות חיפוש עבודה.

הומלס אתר שמציע לוחות בתחומים שונים, כולל בתחום של חיפוש עבודה. הפופולאריות שלו נובעת מכך שהוא רחב ונוח לשימוש.

ג'ובקרוב אתר שמציע למועמדים אפשרות למצוא עבודה על פי מיקום המגורים שלהם.